1 Ekim 2013 Salı

Türkiye'nin yeni Hakan Şükür adayı: Atabey Çiçek*

“Türkiye’de pivot santrafor denince akla gelen ilk isim olmalıyım”

Gençlerbirliği yeni genç yeteneğini Türk futboluna sunmaya hazırlanıyor. 95 doğumlu 1.89’luk santrafor bu sezon 29 golle A2 Ligi’nde gol kralı oldu. Pek çoklarına göre Hakan Şükür sonrası Bursasporlu Enes Ünal ile birlikte en önemli pivot santrafor adayı. 35 kez genç milli takımları gitti, şu sıralar U19’da. Mart ayında U18’den direkt olarak kendisinden 3-4 yaş büyük Cenk Tosun, Emre Çolak, Necip Uysal, Özgür Çek’lerin oynadığı A2 Milli Takımına çağırıldı, hatta Katar’a da gol attı. Henüz Süper Lig’de forma giymedi ama eski hocası Fuat Çapa, Atabey’in yakın bir gelecekte sadece Gençlerbirliği değil, Türk futboluna damga vuracak bir yetenek olduğunu söylüyor. Kendisi de bundan emin zaten. 3-4 yıla kalmadan Türkiye’nin 1 numaralı pivot santraforu olma niyetinde. Özgüven tam olunca, daha da ötesine geçip, “Avrupa’nın üst düzey takımlarında da rahatlıkla oynarım” diyor. Fuat Çapa, Kayseri Erciyesspor’a gitmeyip Gençlerbirliği’nde kalsaydı önümüzdeki sezonun takım planlamasında üçüncü santrafor olarak onu düşünüyordu.  x


Futbola nasıl başladın, hikayeni anlatır mısın?
Futbola abimle apartman aralarında şut çekişerek başladım. O zamanlar İzmir’de oturuyorduk ve abim Göztepe’de oynuyordu, ben de sürekli abimi izlemeye gidiyordum. Sonra Ankara’ya taşındık ve babam abimi Gençlerbirliği Futbol Okulu’na yazdırdı. Ben de futbol oynamak istediğimi söyledim babama ve 7 yaşında Gençlerbirliği’nde başladım.

Abin nerede şimdi, devam ediyor mu futbola?
Abim Mehmet Cansın da profesyonel oldu, Hacettepespor’da oynuyor. O 92’li ve stoper.

Okul durum nedir?
Liseyi bu sene bitirdim. Antrenmanlar çoğu zaman okul saatleriyle çakıştı ve bu epey zorladı beni. Ama okuldaki hocalarım durumumu bildikleri için yardımcı oldular her zaman.

A Takıma çıktığında zorluk yaşadın mı?
A Takıma geçen sezon başında çıkmaya başladım. Başlarda her genç oyuncu gibi zorluk yaşadım. Çekingen davranıyordum, kendi oyunumu gösteremiyordum. Ama Hurşut Meriç, kaleci Ferhat Kaplan ve kaptan Cem Can gibi büyüklerin yardımı ve öğütleriyle kendime geldim, güvenim arttı.

“Avrupa’nın üst düzey kulüplerinde rahatlıkla oynarım”

Futbol özelliklerini nasıl anlatırsın?
Uzun boyum ve iyi zamanlamam sayesinde kafa toplarında etkiliyim. Boyuma rağmen ağır ya da yavaş olduğum söylenemez, hatta uzun mesafede hızlıyımdır. Güçlü olduğumu söylerler. İki ayağımı da iyi kullanıyorum. Bitirici gol vuruşlarım iyidir, bir de bende biraz “golcü şansı” denen şey vardır.

Eksiklerin neler sana göre?
Tempo ve özellikle oyunun her alanında enerjimi kullanmakta eksiğim var. Dayanıklılığım çok iyi olmadığı için gücümü daha çok ceza sahasına saklıyorum. Buna rağmen toplu oyunda olduğu kadar topsuz oyunda da kendimi geliştirmeye çalışıyorum. Çift yönlü oyunu daha iyi yapmaya gayret ediyorum.

A Takıma artık alıştığını söyledin, yeni sezonda hedefin ne?
Öncelikle önümüzdeki sezon kesinlikle Lig’de artık oynamak istiyorum. Ciddi süre alıp, kendimi geliştirip, tecrübe kazanmalıyım. Oynama devamlılığına sahip bir futbolcu olmak hedefindeyim. Avrupa’da çok genç yaşta arkadaşlarım liglerde oynuyor. Ben de o gücü kendimde hissediyorum artık, hazırım ve güvenim tam.


Avrupa demişken, 3 büyükler ya da Avrupa hedefin var mı?
Öncelikle kendi kulübümde 11’in vazgeçilmez bir oyuncusu olmak istiyorum. Daha sonra 3 büyüklerden birinde oynamak ve A Milli takım düzeyini yakalamak hedefindeyim. Uzun vadeli en büyük hedefim ise Premier Lig’de Manchester City’de oynamak.

3-4 sene içinde kendini nerde görüyorsun?
Türkiye’de pivot santrafor denince akla gelen ilk isim olarak görmeyi umuyorum.

Seviye olarak kendi potansiyelini nasıl görüyorsun?
Avrupa’nın üst düzey kulüplerinde rahatlıkla oynayabileceğimi düşünüyorum.

Tarzın kime benzetiliyor?
Babam stilimi Robin van Persie ve Fernando Torres’e benzetir.

Beğendiğin ve örnek aldığın forvetler?
Zlatan İbrahimovic, Robert Lewandowski, Edin Dzeko, Mario Gomez ve Radamel Falcao…


Çift forvet mi, tek forvet mi oynamak daha rahat geliyor?
Tek forvet oynamak bana daha rahat geliyor, çünkü daha rahat hareket ediyorum ve koşu alanlarım kapanmıyor.

“Golcü bencil olur” diye söylenir, sen onlardan mısın?
Bir golcü olarak bencil değilim, daha çok takım oyuncusuyum. Asist de yaparım çok. Ayrıca gol atamayınca da asla moralimi bozmuyorum.

A2 milli takıma çağırıldın, ama U20’de yoksun. Yaşın küçük olmasına rağmen bekliyor muydun çağırılmayı ve Dünya Kupası’nda oynamayı?
U-20 Dünya Kupası’nda oynamayı çok isterdim ancak yaşım küçük ve benden büyükler çağırıldı milli takıma. Bundan sonraki turnuvalarda oynarım artık.

*FourFourTwo Dergisi 2013 Temmuz sayısında yayımlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder