1 Ekim 2013 Salı

Murat Akın'ı alana şampiyonluk bedava!*

“MURAT AKIN’I ALAN TAKIM OYNAMADAN SÜPER LİG’E ÇIKACAK”

2008’de Belçika’nın Beveren takımından Kasımpaşa’ya transfer olduğunda, muhtemelen o da tahmin etmiyordu 5 buçuk yıla böyle bir hikayeyi sığdıracağına. Süper Lig’de forma şansı her bulamadığının ertesinde 1. Lig’de şampiyon oldu. Süper Lig’de tutunamadıkça, takımla döndü kalıcı olamadığı lige, yine ve yeniden. İki defa Kasımpaşa, bir kez Orduspor ve son olarak Torku Konyaspor’un Süper Lig’e çıkışında temel pay sahibi oldu. Gittiği her 1. Lig takımıyla şampiyonluk yaşaması şehir efsanesine dönüştü. “Seneye seni alan takım oynamadan Süper Lig’e çıkacakmış. Murat Akın’ı alana şampiyonluk bedavaymış” esprileri üretti futbolcu arkadaşları. Yeni sezonda Kayseri Erciyesspor ile Süper Lig’de olacak bu sefer. Ve ona göre; artık kendini kanıtlamanın tam zamanı. Bugüne kadar niye kalıcı olamadığını ise kendisi de bilemiyor.


2008’de Süper Lig’e geliş, ilk Kasımpaşa dönemi ve küme düşüş…
Türkiye’deki ilk tecrübem olmasına rağmen alışmam zor olmadı. İkinci yarıda iyi bir çıkış yakalamamıza rağmen küme düştük. Sonraki sene benim de çıkış yaptığım sezon oldu ve hemen Süper Lig’e geri döndük. Takımın başına Yılmaz Vural geldikten sonra çok az forma şansı buldum, hatta kadroya bile giremediğim zamanlar oldu. Bu da ayrılık zamanın geldiğini göstermişti ve kiralık olarak Orduspor’a gittim.


Orduspor ile Süper Lig’e çıkış ve yine ayrılık...
Orduspor’la iyi bir sezon geçirdim ve şampiyon olduk. Çok transfer teklifi aldım ama ben Ordu’da kalmak istedim. O sezon Kasımpaşa Süper Lig’den düşmüştü yine ve takımın başına hocam Uğur Tütüneker geldi. Sözleşmem devam ettiği için de tekliflere rağmen Kasımpaşa’da kalmak zorunda kaldım.

Kasımpaşa ile şampiyonluk, yine ve yeniden ayrılık… Ama bu kez transfer Süper Lig’den bir takıma, Antalyaspor’a…
Kasımpaşa’yla şampiyon olduk ve ben artık Süper Lig’de kalıcı olup oynamak istiyordum. Önümde çok seçenek vardı ve ben de Antalyaspor’u seçtim. Ama orada umduğum gibi gitmedi işler. Takım performansı çok iyiydi ve doğal olarak “kazanan takım bozulmaz” mantığı ile çok oynayamadım. Kendi isteğimle devre arasında Torku Konyaspor’a gittim.


Devre arasında Torku Konyaspor transferi: tereddütlerden uzak tekrar Lig düşmek…
Devre arasında PTT 1. Lig takımlarının hemen hemen hepsinden teklif aldım zaten. Süper Lig’den de bazı takımlar beni istedi ama ilk yarıda oynamadığım için hemen oynayabileceğim ve mümkün olduğunca iddialı olacak bir takım olmasını istedim. Her ne kadar Konyaspor ilk yarı hedeften uzak olsa da ben şampiyonluğa inanarak tercih yaptım. Tabi ki Uğur hoca faktörü de çok önemli oldu transferimde. Beni Türkiye’ye transfer eden odur. Kasımpaşa ve Orduspor şampiyonluklarında beraberdik. Ayrıca Uğur Tütüneker’de çok büyük kazanma hırsı var ve belki de bu yüzden onunla çok iyi anlaşabiliyorum.

12. sıradaki Torku Konyaspor’un Süper Lig yürüyüşü…
Biz takım olarak her zaman bu inanca sahiptik. Düşme adayı olarak bile gösterildik ama oyuncu grubunu ve hocayı tanıdığım için Play-Off’u yakalayacağımızı düşünüyordum. Play-Off’a kalınca “tamam, artık Süper Lig’e çıkarız” dedik kendi kendimize. Oranın havasını fazlasıyla bilen oyuncular vardı takımda. Erdal Kılıçaslan ile birlikte arkadaşlarımızı bu anlamda motive ettik ve sakin kalmayı başardık. Özellikle final haftaları ve Play-Off’ta grafiğimiz çok arttı ve üst düzey performans gösterdik.


4 kez Süper Lig’e çıkış ve tutunamamak...
Bunu zaman zaman düşünüyorum ama açıkçası ben de, “Süper Lig’de neden kalıcı olamadım?” sorusunun cevabını bilmiyorum. Futbolda böyle şeyleri doğal karşılamak gerekiyor ve o durumdan daha güçlü çıkmak lazım. Ben hep öyle yaptım, asla vazgeçmedim.

Süper Lig’de 3. deneme ve artık zamanı...
Kayseri Erciyesspor tercihimde başkan Ziya Eren ve Belçika’dan tanıştığımız hocam Fuat Çapa’nın payı büyük oldu. Erciyesspor’da çok başarılı olacağıma inandığım için bu kararı verdim. Antalyaspor ve Kasımpaşa ile Lig’de istikrarlı olamadım. Artık 26 yaşındayım ve en verimli cağıma girdiğimi düşünüyorum. Ne yapıp ne yapmamam gerektiğini gayet iyi biliyorum, öğrendim. Süper Lig’de kendimi kanıtlamam gerekiyor ve bunu başaracağıma inanıyorum.

*FourFourTwo Dergisi 2013 Temmuz sayısında yayımlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder