1 Ekim 2013 Salı

Bir yeteneğin portresi: Ozan Sol*


Bu sezon Alt liglerin en dikkat çeken oyuncularından biri oldu Altınordu’nun 93’lü golcüsü... BAL Ligi’nde öne çıkmaya başlayınca Ege’yi karış karış tarayan Seyit Mehmet Özkan ve ekibinin gözünden kaçmadı. Altınordu’ya geldiği daha ilk yılında profesyonelliğe de, Lig’e de çabuk alıştı ve takımının en çok gol atanıyla, en çok asist yapanı oldu. 3. Lig 3. Grupta Altınordu şampiyon olarak 2. Lig’in yolunu tutarken, Ozan Sol 19 gol ve 15 asistle sezonu tamamladı.
Attığı gollerden santrafor olduğu sanılmasın, Ozan ön sol kenar oyuncusu. Dahası da var; genellikle 4-2-3-1’deki 3’lünün solunda oynuyor ama solak da değil. Çabukluğu ve sürati hemen kendini gösteriyor. Çok uzun olmamasına rağmen fuleli adımları var, atıp gidebiliyor. Topla rakibinin üstüne gitmekten çekinmiyor, direk kaleye kat etmeyi düşünüyor, iki yönlü çalım atabiliyor ve özellikli birebirde iyi. Ayrıca solda ters ayağıyla oynamanın avantajını iyi kullanıyor. İlla stilini birine benzeteceksek de Ronaldo / Pedro karışımı bir tarzının olduğunu söylemek abartı olmaz. Hiçbirini kullanmasa da, yaptırdığı 5 penaltıdan belli oluyor adam geçme ve topla adam arasına girebilme becerisi. Tek ayaklı değil, sol ayağı da gelişkin. 15 asistte sıfıra inip sol ayağı ile kestiği sert topların da sayısı az değil. Devamlılığı ile tüm kanadı kullanmada en azından bu seviye için sorunu yok şimdilik. “Tek eksiğim kafa topları” dese de Lig yükselirken karşılaşacağı ve geliştirmesi gereken en temel eksikleri gücü ve ikili mücadeledeki başarı oranı gibi duruyor. Kritik Darıca maçında savunmaya yardım ederken yaptırdığı penaltıyı da düşünürsek, geriye gelmede değil ama defans yapma bilgisinde yol alması gerekiyor. Bu futbol özelliklerinin yanı sıra yüksek özgüvenini de atlamamak lazım. Geleceğinden ve Süper Lig’de oynayacağından emin.


Takımın genel kaptanı Sedat Göndoğdu, Ozan’ın özel yeteneklerine ve gelişime açık yapısına vurgu yapıyor: “2-3 yıldır ama özellikle geçen sene çok yakından takip ettiğimiz biriydi. Uzun vadeli yapılanmamızda Ozan gibi özel yetenekleri olan oyuncuları kadroya katmak temel stratejilerimizden biridir. Çabukluğu ve sürati konusunda Ozan özel bir futbolcudur. Bize geldiğinde özellikle topla temasında ve son vuruşlarında altyapı eksikleri vardı. Özel antrenmanlar ve programlar uyguladık. O da çok çalıştı ve ilk sezonunda daha büyük mesafe kat etti. Çok çalışkan olması ve kısa sürede böyle bir gelişim göstermesi onun geleceği açısından önemli bir artıdır. Bundan sonra her sezon daha da üstüne koyarak ilerleyecektir.”


Futbola nasıl başladın?
2004’te 11 yaşında Muğlaspor’da filiz lisansım çıktı. 8 sene boyunca amatörde oynadım. Geçen yıl Bölgesel Amatör Ligi’nde finale kadar yükseldik. 3. Lig’e çıkamadık ama ben iyi bir sezon geçirdim ve 12 gol attım.

Altınordu’ya transfer?
Beni isteyen takımlar arasında Manisaspor ve Aydınspor da vardı… Ama geleceğim açısından daha iyi olacağını düşündüğüm için Altınordu’yu seçtim. Benim tercihim oldu. Altınordu’daki yapılanma ve başta Başkan Seyit Mehmet Özkan’ın olduğu ekibe güvendiğim için bu tercihi yaptım. Doğru yaptığımı düşünüyorum.

Sezonu değerlendirir misin?
Çok zor bir sezon oldu bizim için. Sert bir lig geçti. Darıca Gençlerbirliği ile yarıştık bütün sezon. İkinci yarıda epey önde gittiler ama yakaladık onları ve son 7-8 haftada öne geçtik tekrar. Benim açımdan da ilk profesyonel sezonumda şampiyonluk yaşamak ve takımın en golcü oyuncusu olmak harika bir şey.  

Sezonun kırılma maçı?
Hiç kuşkusuz deplasmandaki Darıca Gençlerbirliği maçıydı. 31. haftada Darıca ile oynadık. 5 puan öndeydik. Yenilsek 2 puana inecekti fark ve işler zorlaşacaktı bizim için. Ama çok iyi oynadık ve 2-1 yendik. Bir gol ve bir asistle oynadım. Hatta Darıcı’nın penaltısını da ben yaptırdım, yani 3 golde de vardım (gülüyor) Ama orada şampiyon olduk diyebilirim.


Spor Toto 2. Lig’de hedeflerin neler?
Yine şampiyonluğa oynayacak bir takım olacağımıza inanıyorum. Santrafor değilim ama çok gol atacağımı düşünüyorum. Lig yükselmeme rağmen 15 golün altında kalmam sanırım.

Sonraki hedeflerin?
Tabii ki her futbolcunun olduğu gibi Süper Lig’de oynama hedefim var. Süper Lig için de kendime 2 sezon daha biçtim. Böyle devam edersem en fazla 2 yıl sonra Süper Lig’deyim. Kendime güveniyorum.

Artıların?
En önemli özelliğim çabukluğum. Birebir çalımlarım ve gol vuruşlarım da iyidir.

Eksilerin?
Kafa toplarım iyi değildir. Kafayla da çok golüm yok zaten.

En çok attığın gol şekli?

Süratli olduğum için defansın arkasına atılan topları seviyorum. Topla buluşur buluşmaz da kaleciyi çalımlayarak ya da tek vuruşla atılan gollerde rahatım.

*FourFourTwo Dergisi 2013 Haziran sayısında yayımlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder