1 Ekim 2013 Salı

Alt ligler efsanesi: Abdi Aktaş*

GİTMEK Mİ ZOR, KALMAK MI!

Alt liglerin en önemli figürlerinden biri, TKİ Tavşanlı Linyitspor’un simgesi haline gelen kaptanı. 20 yılda 170’e yakın gol attı profesyonel liglerde. İnişler ve çıkışlarla dolu kariyerinde 30’unda kulüp bulamadı ve amatöre dönmek zorunda kaldı. Ama vazgeçmedi ve profesyonel liglere bu defa Linyitspor’la dönüş yaptı. Hem de 3 yıl boyunca lig yükselerek. Zaman ilerledikçe yıllar ona yaş değil, olgunluk kattı. 38 yaşına geldi ama futbol sevgisinden, daha da önemlisi oynama tutkusundan hiçbir şey kaybetmedi. Kopmak istemiyor, belki de kopamıyor sahanın içinden. Kimisi onu büyük bir saygı ve hayranlıkla izliyor, oynamaya devam etsin istiyor, kimisi ise emeklilik zamanının geldiğini düşünüyor.
Kulüp yönetimi futbolcu olarak noktayı koymasını ve teknik ekibe dahil olmasını istedi, ama o bu teklifi kabul etmedi ve oynama iradesi gösterdi: “PTT 1. Lig’deyim, oynuyorum ve kendimi fiziksel olarak çok iyi hissediyorum. 1-2 yıl daha oynamayı düşünüyorum. Ayrıca bırakmam o kadar kolay değil, çünkü futbol benim hayatım, yaşam tarzım.”

“Maldini Milan için neyse, Abdi Aktaş da bizim için odur”

Yönetim teklifinde ısrar edince PTT 1. Lig’in en yaşlısı olan Abdi Aktaş’ın kulüpten ayrılması gündeme geldi. Ancak taraftar efsaneleşen kaptanlarından kopmaya hiç mi hiç hazır değildi. “Abdi Aktaş’sız Linyitspor, Linyitspor’suz Abdi Aktaş olmaz!” sloganıyla tepkisini dillendiren Neşter Grubu, emektar kaptanlarının dönmesi için yönetime baskı yaptı: “Milan için Maldini, Roma için Totti, Fenerbahçe için Alex, Galatasaray için Bülent Korkmaz ne ise TKİ Tavşanlı Linyitspor için de Abdi Aktaş O’dur. Bazen taraftar ve futbolcu arasında sportif ilişkinin dışında duygusal bağ kurulur. Bu sevgi bağı yıllar boyunca unutulmaz. Futbol profesyonellik olabilir ama unutulmamalı ki, futbol asla sadece futbol değildir. Yönetim küçük ilçenin büyük taraftarının sesine kulak vermeli.”

“Antrenör – futbolcu formülü”

Bunun üzerine yönetim de ara bir formül üretti ve simge golcünün antrenör – futbolcu olarak kulüpte kalmasını sağladı. Yeni sezonda teknik direktör Erol Tok’un yardımcılığını da yapacak olan Abdi Aktaş’ı 5 yıldır kaptanı olduğu takımda artık farklı bir görev bekliyor. Abdi, sorumluluklarının artacağının farkında ama bir o kadar da kendinden emin: “Zor olacağını düşünmüyorum, çünkü yaklaşık 10-12 yıldır farklı takımlarda kaptanlık yapıyorum. Kaptanlar teknik adamların en büyük yardımcılarından olmuştur her zaman. Yılların vermiş olduğu birikimle bu görevi yapabileceğimi düşünüyorum”
Taraftar ise antrenör – futbolcu formülünden endişeli: “Abdi Aktaş’ın futbolcu olarak kalması takım arkadaşlarının üzerindeki etkiyi arttıracaktır. Fakat antrenör olduğu taktirde ister istemez kaptanlığında olduğu kadar futbolcular üzerinde etkisi olmayacak. Bu sezon taraftar olarak biz Abdi’nin futbolcumuz olarak kalmasından yanayız.”

Linyitspor’dan ayrılmanın eşiğinden dönen oyuncuya bu süreçte transfer teklifleri de hemen gelmiş: “Yönetimle önceki görüşmemde bir anlaşma sağlanamamıştı. 2. Lig’den teklifler geldi. Cazip bir teklif de vardı. Kulübümle tekrar anlaşmasaydım bir alt ligde şampiyonluk hedefi olan bir takımda oynayabilirdim.”
Yaşadığı bu sıkıntılı süreci ülkedeki futbol algısına bağlayan Abdi, Türkiye’de performansa değil, yaşa bakıldığından yakındı: “Chelsea 40 yaşındaki kaleci Mark Schwarzer’i transfer edebiliyor. 37 yaşındaki bir futbolcu 2-3 yıl sözleşmesini uzatabiliyor çünkü Avrupa’da yaş değil yaptığı iş önemli.”

“İnsanların çalışma hakkı elinden alındı”

Söz yaş konusuna gelmişken, kendisinin de mağduriyetini yaşadığı 3. Lig ve 1. Amatör Küme’de devam eden yaş sınırlamasına değiniyor: “Bence düşünülmeden alınmış bir karar. En kısa sürede dönülmesi gerekirdi ama hala devam ediyor. Bir nevi insanların çalışma hakları elinden alınmış gibi düşmek gerek. Ben de askerdeyken 30 yaş sınırlaması çıktı ve amatöre dönmek zorunda kaldım. Çok kişi etkilendi. O yaşa kadar hiçbir iş yapmamış futbolcular bir anda işsiz kaldı. Şimdi de futbolcular bir alt ligde oynayamadığı için 1. Lig ve 2. Lig’de fazla futbolcu var ve maalesef düşük ücretlere oynamak zorunda kalıyorlar”

Abdi, genç futbolcuların olgunlaşmasında tecrübeli futbolcuların rolünün atlandığının altını çiziyor: “Genç futbolcular yetişsin buna kimsenin itirazı yok ama bence bu gençlerin yetişmesi için tecrübeli abilere ihtiyacı var. Ben de ilk profesyonel oynadığım takımda 35-36 yaşında abilerim vardı, iyi ki vardılar, çok şey öğrendim onlardan.”

*FourFourTwo Dergisi 2013 Ağustos sayısında yayımlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder