2 Mart 2014 Pazar

Terim’in yeni “Vedat İnceefe”si: Birol Parlak!*

A Milli takımın İsveç ile oynayacağı özel maçın aday kadrosu açıklandığında sürpriz bir isim hemen öne çıktı: Birol Parlak. Tarzıyla İbrahim Toraman’ı çağrıştıran, gündeme gelişiyse de Vedat İnceefe’yi andıran bu genç stoper büyük merak uyandırdı…

Eski forvet, yeni stoper…
Mersin İdman Yurdu’nun alt yapısından yetişen Birol Parlak, aslında sadece 1 yıllık stoper. Orijinal mevki forvet ve ön kenarlar. İlyas Tüfekçi döneminde 16 yaşında profesyonel oldu. 1. Lig’e yükseldikleri 2008-2009 sezonunda 14 maçta forma giydi, hatta 1 maçlığına bile olsa, Süper Lig’in eski golcülerinden Zafer Biryol’u kesti. Ama 17’sinde önçapraz bağlarını kopartınca 1 seneye yakın futboldan uzak kaldı. Nurullah Sağlam döneminde Süper Lig’e çıkan kadroda kendine yer bulamadı ve tekrar çıkışa geçeceği 3. Lig’deki Tepecikspor’a kiralandı. Mevki değişimi yaşayacağı ve Fethiyesepor’a transfer olmasını sağlayan ise geçen sezon 2. Lig Beyaz Grup’ta Çamlıdere Şekerspor ile gösterdiği performans oldu. Şikayetçi değil değişen pozisyonundan. “Bünyamin Süral hoca takıma gelince mevkimi değiştirdi ve beni stope çekti. Çabuk alıştım oraya ve o sayede PTT 1. Lig’e transfer oldum. Eksiklerim var ama sonuçta daha 1 yıllık stoperim. Daha iyi olacağımı düşünüyorum.”  

En önemli özellikleri…
İlk bakışta fizik ve stil olarak İbrahim Toraman’ı andırıyor. Pozisyon sezgisi, zamanlaması ve birebir mücadele becerisi yüksek. Yakın oynadığı santrforu yoran, yıpratan ve deyim yerindeyse forvetine yapışan cinsten. Takım kaptanı Onur Okan ise kişilik ve oyun olgunluğuna vurgu yapıyor. “Genç yaşına rağmen çok olgun biri. Defansta liderlik özelliği var. Soğuk kanlı ve topu çok iyi kullanıyor.” Forvet orjinli olmanın verdiği avantajla top tekniği gelişkin, bu nedenle de defanstan oyun kurma ve top çıkarma katkısı yüksek. Terim’in Birol’u tercih etmesinde hem hamleci, hem de topla iyi bir stoper olmasının payı olduğunu söylemek zor değil. PTT 1. Lig’den doğrudan A Milli takıma seçilmesi yüksek özgüvenini sarsmışa benzemiyor şimdilik. “Artık çok daha fazla göz önünde olacağımı biliyorum. Ama bu bende baskı yaratmıyor. Hatta daha fazla motive bile olacağım. Sezonun geri kalanına, kariyerime ve transfer dönemine iyi etki edeceğini düşünüyorum.”

Yeni Vedat İnceefe mi?
Fethiyespor’un 24 yaşındaki stoperinin Fatih Terim ve ekibi tarafından A Milli takıma çağırılması, Terim’in 18 yıl önce benzer bir seçimini akla getirdi. 1996 Avrupa Şampiyonası’na hazırlanan milli takımda, Fatih Terim 2. Lig’de Karabükspor’da forma giyen ve çok tanınmamayan genç stoper Vedat İnceefe’yi kadroya çağırdı.
Nisan 1996’da oynanan Azerbaycan hazırlık maçıyla ilk kez ay yıldızlı formayı giyen 22 yaşındaki Vedat İnceefe, EURO 96’daki performansıyla parladı. Hırvatistan maçında başının yarılması ve kanlar içinde mücadeleyi tamamlaması hafızalara kazındı. Turnuvadaki 3 maçta da 90 dakika oynadı ve transfer döneminin çok konuşulan ismi oldu. Avrupa Şampiyonası sonrasında Galatasaray’ın başına geçen Fatih Terim, yeni gözdesini de hemen yanına aldı. Galatasaray’da 3 buçuk sezon kaldı, şampiyonluklarda pay sahibi oldu.
“Ben çok net hatırlamıyorum o dönemi ama herkes bana Vedat İnceefe’nin milli takıma çağırılmasını anlatıyor” diyor Birol Parlak ve gelişmeler karşısındaki şaşkınlığını gizlemiyor. “Büyük sürpriz oldu. Aslında A2 Milli takımına çağıralacağım diye söylenmişti bana. Ama sonradan kulübe A Milli takım için yazı geldi. Çok mutlu oldum, gurur duydum.” Fethiyespor’un başına gelişiyle Birol Parlak’ı düzenli 11’de oynatan teknik direktör Engin İpekoğlu da, espriyle yaklaşmış genç oyuncunun A Milli takıma seçilmesine. 
“A2’ye gidiyordun sen. Herhalde yanlışlık oldu.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder