26 Mart 2014 Çarşamba

SOFIANE HANNI: ARTIK SÜPER LİG ZAMANIM GELDİ*

Geçen sezon Kayseri Erciyesspor ile şampiyonluk yaşadın ama takımda kalamadın. Neler oldu o süreçte?
Elbette Süper Lig’de ve takımda kalmak istiyordum. Fakat yönetim, teknik ekip ve kadro değişikliğine gitti. Hazırlık kampına takımla birlikte gittim. Ama transferin bitimine 2 gün kala benimle devam etmek istemediklerini söylediler. Kalmak istersem de A2’ye gidecekmişim. Tabi ki A2’de kalamazdım ve kendimle ilgili başka kararlar almak zorundaydım.

Peki, kalamaz mıydın Süper Lig kadrosunda?
Takımın başına yeni teknik direktör geldi ve o kendi futbolcularını getirdi. Onlarla çalışmak istediğini söyledi. Sezon başı kampına gitmeden önce Fuat Çapa ile görüştüm. Beni 11’de düşünmediğini ama forma mücadelesi vermek istediğim takdirde takımda kalabileceğimi söyledi. Ben de bu nedenle Erciyesspor’da kalmayı düşündüm. Çok çalışıp kendime yer bulabileceğime inanıyordum. Ama kamptan sonra Fuat hoca yabancı sınırlamasının da etkisiyle beni kulüpte düşünmediğini söyledi ve transferin bitimine 2 gün kala bu gelişmeler oldu.

Ankaraspor’a gelişin nasıl oldu?
Erciyesspor’daki durum belli olunca çok hızlı bir şekilde görüşmeler yaptım. O süreçte de bazı takımların benimle ilgilendiğini biliyordum. Beni isteyen takımlar arasında Ankaraspor da vardı. Osman hocayla geçen sezon da çalışmış olmanın verdiği avantaj burayı tercih ettim. Osman Özköylü’nün burada olması hem benim transferimde, hem de takımın performansında en önemli etkendir. Ona çok güveniyorum. Geçen sezon da beraberdik, çok hırslı biri, her maçı kazanmak için takımı hazırlar. Kurduğu kadro ve oyunculardan beklediği de budur. Diğer taraftan ben de çok hırslı ve devamlı kazanmak isteyen biriyim. En iyisin yapmak ve kendimi geliştirmek adına çalışıyorum. Yani prensiplerimiz birbirine çok uyuyor. O yüzden de ona güvenerek geldim. Aklımda ve gönlümde hiçbir korku olmadan Ankaraspor’u seçtim.

Sezon başında Osman Özköylü ligi ilk 6’da götürüp son haftalarda ilk 2’yi yakalamayı hedeflediklerini belirtmişti. Takım olarak bu kadar erken ilk 2’ye girmeyi bekliyor muydun?
Bir takımda iyi oyuncular varsa, iyi bir teknik ekip varsa, iyi bir kulüp yönetimi varsa elbette ki iyi sonuçlar gelecektir. Futbol iyi sonuçlara endeksli bir oyun. Dolayısıyla Osman hocanın kafasındaki planları erken yakalaması çok normal. Burada çok kalitesi bir oyuncu grubu var. Ciddi çalışıyoruz ve çok iyi antrenman yapıyoruz. Yakalan başarı doğru orantılı olduğunu düşünüyorum. Çok normal bence. Ama elbette ki sezon uzun. Daha henüz bir şey başarmış değiliz. Umarım sezonu ilk 2’de bitiririz, önemli olan o. Lig uzun bir süreç. 5-6 tane çok güçlü ve şampiyonluk hedefi olan takım var. Ayrıca da ikinci devreler her zaman daha zor geçer. Şampiyonluğa ulaşmak istiyorsak grafiğimizi yükseltmeliyiz.

Şampiyon olmanız halinde bu kez takımla birlikte Süper Lig’de kalabileceğini düşünüyor musun?
Kişisel olarak öncelikli hedefim her sene kendimi geliştirmek. Her sezon futbolumun üzerine koymaya çalışıyorum. Sportif direktör Ender Yurtgüven benden memnun olduklarını ve Süper Lig’e yükselmemiz halinde takımda kalacağımı söyledi. Ben de bunu istiyorum, burada kendimi iyi hissediyorum. Süper Lig’e çıkma durumunda Ankaraspor’da kalabilirim diye düşünüyorum. Süper Lig’de oynamak istiyorum, artık kendimi orada kanıtlamak istiyorum.

Hazır mısın peki Süper Lig için?
Kesinlikle kendimi hazır hissediyorum. Süper Lig’de oynamadım ama kalitem, yeteneklerim, mental kapasitem doğrultusunda şunu net olarak söyleyebilirim ki; artık Süper Lig’de yerimi alma zamanım geldi. Uzun vadeli planlar yapmamaya ama çalışma tempoma ve gelişim seviyeme, geldiğim yere bakıldığı zaman iyi gidiyorum. Dolayısıyla bu şekilde sıkı çalışmaya devam edersem, Süper Lig’de oynamamam için hiçbir sebep yok. Ben çok çalışan bir futbolcuyum ve şuna inanıyorum ki; emek her zaman karşılığını alacaktır.

Türkiye’ye gelirken yaptığın kariyer planlamanın neresindesin? Böyle bir yol mu öngörmüştün kendine?
Futbola Nantes’ın alt yapısında başladım ve doğrusunu söylemek gerekirse Türkiye’ye gelmek aklımın ucundan bile geçmiyordu. Fransa’da devam etmek istiyordum. Ama bilemiyorsunuz işte, bir anda kendinizi başka yerde bulabiliyorsunuz. Ama pişman değilim ve iyi gittiğimi düşünüyorum. Kendimi geliştiriyorum. Türkiye’yi ve ülke futbolunu tanıdım. Bu bir süreçti benim için. Onları aştım ve şimdi her şey benim için iyi gidiyor. Memnunum gidişatımdan.


ÖZKÖYLÜ’NÜN ADAMLARI!

Ragıp Başdağ

“Yaşının bir önemi yok, böyle formda olduğu sürece onu gittiğim her takıma götürürüm” diyordu Osman Özköylü, Erciyesspor’daki şampiyonluktan sonra. Öyle de oldu. Ankaraspor’da sıfırdan kadro inşasına girişilirken ilk transferlerden biri de Ragıp’tı. Şampiyonluk hedefindeki takımın kaptanı ve lideri o oldu. Tıpkı Erciyesspor ve Denizlispor’da olduğu gibi. 36’sında ama hala çok fit durumda ve form grafiği çok yüksek.
Göksu Türdoğan

2010-2011 sezonunda Osman Özköylü yönetimindeki Elazığspor, 2. Lig Kırmızı Grup’ta şampiyon olurken Göksu Türkdoğan attığı 12 golle takımının en golcüsü oldu. Özköylü sonraki sezonun 5. haftasında takımdan ayrılsa da kurduğu kadro Süper Lig’e yükselmeyi başardı. Göksu Süper Lig’de forma bulmakta zorlanırken Osman Özköylü, yaklaşık 1 buçuk yıllık ayrılıktan sonra eski öğrencisini Kayseri Erciyesspor’a transfer etti.  Özellikle deplasmandaki Boluspor ve içerdeki Kartalspor galibiyetlerinde attığı gollerle Göksu yine şampiyonlukta kritik rol oynadı. Bu sezon yarı yarıya 11’de forma giyen 29 yaşındaki golcü skora yine önemli katkı yapmaya devam ediyor.
İsmail Şahmalı


Takımın az gol yemesinde en önemli pay elbette ki onda. İsmail de Osman hocanın 2011-2012 sezonunu geçirdiği Denizlispor’dan talebesi. Uzun yıllar alt liglerde kariyerini sürdüren 32 yaşındaki file bekçisi 2 yıllık Denizlispor sürecinden sonra Ankaraspor’a geldi. Özköylü’nün şüpheyle bakılan transferlerinden biri olmasına rağmen gösterdiği performans ile hocasının güvenini boşa çıkarmıyor. Formda ve takımına büyük güven veriyor. 

FOTOĞRAF: SİMGE KOCA
*FourFourTwo Dergisi Şubat 2014 Sayısında Yayımlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder