25 Mart 2014 Salı

Tavşanlı’nın genç tangocusu: Luciano Guaycochea*


Ocak 2013’te Süper Lig’in dibindeki Akhisar Belediyespor, Boca Juniors’un alt yapısından yetişen genç bir Arjantinli’yi sessiz sedasız transfer etti. Ligde kalma derdine düşmüş takımda ligin ikinci yarısında forma şansı bulamadı. Bu sezonun ilk yarısını da formadan uzak geçirince Hamza Hamzaoğlu’nun da isteğiyle TKİ Tavşanlı Linyitspor’a kiralandı. Gelir gelmez 11’de oynamaya başladı ve Hamza hocanın hiç yararlanamamasına rağmen neden hala kadroda tuttuğu hemencecik anlaşıldı. Düşme hattındaki Tavşanlı’nın orta sahasına dinamizm ve kalite kattı. Genç yaşına rağmen olgun oyun tarzı hemen dikkat çekiyor. Tam bir box-to-box orta saha kumaşında. Daha fazla oynamasıyla maç temposunu arttırıyor. Her maç yeteneklerini daha rahat sergileyemeye başladı. Önümüzdeki sezon Hamza Hamzaoğlu’nun Bilal Kısa’nın alternatifi olarak Süper Lig kadrosuna düşünmesi muhtemel…

Futbola nasıl başladın, hikayeni anlatır mısın?
Futbol oynamaya doğduğum şehir olan La Pampa’da başladım. 13 yaşındayken Boca Juniors’a transfer oldum ve yedi yıl orada oynadım. Tüm alt yaş kategorilerden geçtim ve 2013 yılına kadar Boca Juniors’ta kaldım. Boca köklü tarihi ile çok büyük bir kulüptür, ancak çoğu zaman altyapıdan yetişen oyunculara A Takımda oynama fırsatı verilmeyen bir kulüptür.

Türkiye’ye transferin nasıl gerçekleşti?
2013 yılı Ocak ayında Akhisar’ın bir temsilcisi beni aradı ve beni transfer etmek istediklerini söyledi. Süper Lig takımı olduğu için de kabul ettim. Hızlı gelişen bir süreçti. Türkiye ve Türkiye’deki futbol hakkında pek fazla fikrim yoktu. Ben de Franco Dario Cangele ile konuştum. Buradaki futbol ve yaşam hakkında pek çok konuyu bana anlattı. Sonra gelmeye karar verdim. Cangele’nin söylediği olumlu şeyler kararımda etkili oldu.

Süper Lig’de fazla forma şansı bulamadın. Nedeni neydi sana göre?
Akhisar’a geldiğimde ilk yarı sona ermişti. Ligdeki durumu kritikti, düşmeme mücadelesi veriyordu. Üstelik oturmuş kadro vardı ve şans bulmakta zorlandım. Farklı ülke ve kültüre geldim, bunun üzerine fazla oynayamayınca da biraz olumsuz etkilendim. Teknik direktör Hamza Hamzaoğlu bana çok destek oldu. Futbola biraz daha adapte olmam ve maçlarda katkı sağlamam için Türkiye Kupası maçlarında şans veriyordu.

Arjantin Ligi ve Türkiye Ligi arasında nasıl farklar var?
Türkiye’deki futbolun dünya futbolundan farklı olduğunu düşünüyorum. Arjantin’de futbol daha pozitif oynanır. Daha fazla pas yapılır. Teknik ve taktiğin Türk futbolundan daha önemli olduğunu söyleyebilirim. Türkiye’de mücadele ön planda.

PTT 1. Lig’e ve TKİ Tavşanlı Linyitspor’a gelmeye nasıl karar verdin?
Tavşanlı beni istedi. Bu da daha çok maçta katkıda bulunmak ve deneyim kazanmak için çok iyi bir fırsattı benim için. Tavşanlı’nın ligdeki durumundan dolayı açıkçası kolay bir karar olmadı. Ama bu dört ay için gelmeye karar verdim. Takıma katkı sağlamak istiyorum. Tavşanlı’nın küme düşmemesi için elimden geleni yapacağım. Deneyim kazanmam için de önemli bir dönem benim için. Ama buraya kiralık olarak geldim ve nihayetinde Süper Lig’de oynamak için Akhisar’a geri döneceğim.

TKİ Tavşanlı Linyitspor’da gelir gelmez hemen oynamaya başladın, nasıl bir başlangıç oldu senin için?
Tavşanlı’ya geldiğimde doğrudan 11’de yer buldum kendime. İlk maçlar benim için kolay geçmedi, çünkü tamamen farklı yere ve takıma geldim. Ama maçlar geçtikçe adapte oldum. Gösterecek çok şeyim var ve kendi seviyemi yakalamak için biraz daha kendi istediğim şekilde oynamalıyım. Açıkçası bir yıldır çok fazla maçta oynamamam bir dezavantajdı ama artık formumu yakalıyorum.

Kısa bir zaman oldu bu lige geleli ama Süper Lig ile PTT 1. Lig arasında nasıl bir fark var?
Süper Lig’de daha pozitif futbol oynanıyor, daha iyi pas yapılıyor. PTT 1. Lig’de ise futbol daha sert oynanıyor. Daha fazla koşup, daha fazla mücadele etmek zorundasınız.

Takım ligde zor günler geçiriyor, düşmeme mücadelesi veriyorsunuz. Ligde kalabileceğinizi düşünüyor musun?
Çok dengeli bir lig burası. Her takım birbirini yenebilir. Takımların güçleri birbirine çok yakın. Bu nedenle Tavşanlı’nın PTT 1. Lig’de kalma umudunu ben de taşıyorum. Her maç daha iyiye gidiyoruz. Kolay pes etmeyeceğiz.

Kariyer planlaman nedir, orta ve uzun vadedeki hedeflerin neler?
Daha gencim ve şu an için sadece maçlarda daha fazla oynamaya ihtiyacım var. Temel amacım şimdilik bu. Süper Lig’de forma giyebilmek için çok daha fazla çalışmam gerektiğinin farkındayım. Bunu da başaracağımı düşünüyorum. O potansiyele sahip olduğuma inanıyorum. Türkiye’nin büyük kulüplerinde de oynamak hedeflerim arasında.

Akhisar’dan sonra Tavşanlı’ya geldin. Alıştın mı, uyum sağladın mı Tavşanlı’ya?
Akhisar’a çok güzel adapte olmuştum, orada çok arkadaşım var. Tavşanlı’ya gelmek çok zor oldu ama burada da çok iyi insanlarla karşılaştım. Çabuk alıştım ve artık Tavşanlı’da rahat ve mutluyum.

*FourFourTwoDergisi Mart 2014 Sayısında Yayımlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder