8 Şubat 2014 Cumartesi

Bu Çocukta İş Var: Fatih Demirlek*

Mevki: Kaleci / Kulüp: Turgutluspor / Yaş: 18

Keşfedilişi
Televizyonda kalecileri izleyerek ve onlara özenerek başlamış kalecilik tutkusu. Okul takımının ardından Turgutlu’nun Yedi Eylül İdman Yurdu takımıyla kulüp futboluyla tanışmış. Kendini gösterince de Fenerbahçe’ye transfer olur daha 12’sinde. Küçük yaşta ve aileden uzak İstanbul’da yaşamak zor gelir. “İnanılmaz ve rüya gibiydi benim için” dediği Fenerbahçe dönemi 2 yılla sona erer ve tekrar Turgutlu’ya döner. İstanbul’da kalamamasının temel sorumlusunun kendisi olduğunu kabul ederken, dönüşünden sonra neler kaybettiğini düşünerek de çok daha zor günler geçirdiğini anlatıyor. 2 yıllık moral bozukluğu ve toparlanma sürecinden sonra Turgutluspor A Takımıyla idmanlara çıkmaya başlar. Fenerbahçe’deyken başaramadığını burada yapıyor ve genç milli takıma seçiliyor. “Fenerbahçe’den sonra bana verilmiş ikinci bir şans” dediği milli formayı şimdiden 15 kez giydi.


En temel özellikleri
Küçükken jimnastik eğitimi almış olduğunun da katkısıyla 1.90’a yakın boyuna rağmen esnekliği ve çevikliği çok gelişkin. Yaşadığı iniş ve çıkışların ona kazandırdığı olgunluk futbol karakterine olumlu yansıyor. Sahada çok rahat ve soğukkanlı. Hata yapmaktan çekinmediği, hata yapsa da orada takılıp kalmadığı için de gerek yan toplara, gerekse defansın arkasına atılan toplara çıkmakta tereddüt etmiyor. Reflekslerinin iyi olmasının yanı sıra çizgi kalecisi değil ve oyuna katılmayı seviyor. Kalecilikteki en temel özelliklerden olan pozisyon bilgisi ve adım alma becerisi de yüksek.


Ne dedi?
İdolü İker Casillas’ı örnek aldığını söylerken uzun vadeli hedefler için henüz erken olduğunu düşünüyor. Takımdaki hedefi ise önümüzdeki sezon forma şansını bulmak ve kaleye geçmek. Genç yaşına göre edindiği yaşam tecrübesine uygun düşecek bir şekilde, Michael Jordan’ın unutulmaz sözünü kendine hayat felsefesi yapmış. “Kariyerim boyunca 9000’den fazla şut kaçırdım. Neredeyse 300 maç kaybettim, 26 kere maçı kazandırmak için son şut bana verildi ve kaçırdım. Hayatımda tekrar, tekrar ve tekrar başarısız oldum ve işte bu yüzden başardım”

*FourFourTwo Dergisi Ocak 2014 sayısında yayımlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder