28 Mayıs 2014 Çarşamba

BU ÇOCUKTA İŞ VAR: MUHAMMED ENES YILMAZ*

Mevki: Forvet / Kulüp: Boluspor / Yaş: 18
Keşfedilişi
Sivas Demirspor’da oynayan komşularının oğlunu saha kenarından izlerken, eline tutuşturulan idman malzemesiyle antrenmanda bulur bir anda kendini. “Eğer o antrenmanı izlemeye gitmemiş olsaydım futbolcu olamazdım” derken, tesadüfen 8 yaşında eline geçen fırsata da sıkı sıkıya sarılmış. Amatör futbolcu olan bir babanın oğlu. 2012’de U16 Türkiye Finallerinde gösterdiği performansla Boluspor’a transfer olur. 16 yaşında ailesinden uzakta futbolun peşinden gitmekten korkmamış da değil. “Çocuk yaşta ailemden ayrılmanın tedirginliğini yaşadım. Bu burukluğu üzerimde hissettim. Ama bu durum beni daha da heyecanlandırdı” Bu sezon A2’de 25 maçta 24 gol attı. Devre arasında profesyonel oldu, A Takımla antrenmanlara çıkmaya başladı ve nisan ayında ilk kez U18 Genç Milli takımına çağırıldı.

En önemli özellikleri
Hareketli tarzı hemen fark ediliyor. Golü arayan, zorlayan ve pozisyonları sezen fırsatçı bir forvet. Son vuruşları etkili ve “yakaladığını atan” golcü tipinde. Hareketli yapısının yanı sıra diri ve güçlü olduğu için defansı çok zorluyor ve yıpratıyor. Bu özelliklerine bakınca, kendi stilini Liverpool’un Uruguaylı yıldızı Luis Suarez’e benzetmesi boşuna değil. Çift forvetten ziyade önde tek oynadığı zaman kendini daha verimli görüyor. Topla temasını geliştirmesi halinde etkinliği çok daha fazla artacaktır.

Ne dedi?
“Öncelikli olarak Boluspor formasıyla profesyonel liglerle tanışmak istiyorum” sözleriyle anlatıyor kısa vadeli beklentilerini. İlk milli maçında Yunanistan’a gol atınca devamını da hedefliyor doğal olarak. “Öğrenmeye çok açığım. İzlediğim, oynadığım her maçtan ve yaptığım her antrenmandan bir şeyler kazanıyorum, öğreniyorum” diyor ve 3-4 sene içerisinde Türkiye’nin en önemli golcülerinden biri olmayı hedefliyor.
*FourFourTwo Dergisi Mayıs 2014 Sayısında Yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder