10 Kasım 2014 Pazartesi

TONIA TISDELL: BENİM KARİYERİM BU SEZON BAŞLADI*

17 yaşını doldurmadan Türkiye’ye geldin. Neredeyse 6 yıl olmuş. Halen senin 22 yaşında olduğuna şaşırıyor mu insanlar?
16 yaşında, çok genç bir yaşta milli takıma seçildim. Bu konuda Allah bana yardımcı oldu, beni kutsadı. Genç yaşta profesyonel futbola başladım. Tabii beni geldiğim günkü Tonia gibi görüyorlar. Onlar beni her zaman oğulları gibi, kardeşleri gibi görüyorlar.

Nasıl geçti yıllar senin için, başarılımıydı sana göre?
İnsanoğlu her zaman, her şekilde en iyisini veremiyor. Bazen inişler ve çıkışlar yaşayabiliyor. Bu nedenle ben genç ve yabancı bir futbolcu olarak elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyorum. Her gün farklı, iyi ve kötü geçen günler var. Benim için her gün; yeni bir sayfa, yeni bir deneyim. Geçmiş zaman, benim için deneyimdir.

Geldiğinden beri hep aynı çatı altında kaldın. Ankaraspor’un liglerden men edilmesi kariyerini olumsuz etkilediğini düşünüyor musun?
Kaderimi çizen bir olay oldu. Bu süre zarfında sadakati gördüm. Özellikle, beni buraya getiren kişi başkanımızdı. Bana güvendiler, bana her zaman sadık kaldılar. Ben de kulübüme sadık kaldım ve kulübümden başka herhangi bir şey düşünmedim. Bu dönemi farklı takımlarda kiralık olarak oynayarak geçirdim. Hayatta her şey para değildir, hatta hiçbir zaman para değildir. Sadakat ve saygı paradan daha önemlidir.

Ankaraspor süreci böyle gelişmeseydi, "Süper Lig’de oynardım" diyor musun?
Süper Lig, PTT 1. Lig’e göre biraz daha profesyonel bir lig. Süper Lig’de çok daha akılla oynanan, daha değişik tarzda bir oyun yapısı mevcut. Süper Lig’de oynamak benim için daha kolay oldu çünkü boş alanları daha fazla buluyordum. Oynadığım dönemde 22 maçta 11 asist yaptım ve 3 gol attım. Şunu söyleyebilirim; bana eğer Süper Lig’de oynama şansı gelirse, herkes benim ne kadar iyi olduğumu görecek. Ben bana inanan, güvenen insanların inançlarını hiçbir zaman boşa çıkarmam. Yeter ki şans gelsin.


Bu sezona iyi başladınız. Çok güçlü kadrolar var. Ligi nasıl değerlendirirsin?
Belki de bu yıl, lig tarihinin en güçlü takımlarının yer aldığı yıl. Şu anda 7 takımın iyi bir kadro ile şampiyonluğa, Süper Lig’e çıkmaya oynadığını söyleyebilirim. Fakat daha önce de belirttiğim gibi her şeye Allah karar verir. Bizim yapmamız gereken ise çok sıkı çalışmak ve her şeyimizi yaptığımız işe vermektir.

Kendi şansınızı nasıl görüyorsun, geçen sezon yarım kalan işi tamamlayabilecek misiniz?
Tabii ki herkes başarılı olmak ister. Ama ben size burada “Şampiyon olacağız” diyemem. Çünkü her şeyi Allah bilir. Eğer Allah bize böyle bir kader yazdıysa, biz bunu kesinlikle başarırız. Bunu söyleyebilirim.

Şampiyonluk mücadelesinde sizi en çok zorlayacak rakipler kimler?
Bütün takımlar şampiyonluk mücadelesinde rakibimiz diyebilirim. Çünkü biz Osmanlıspor olarak gerçekten çok yukarı gitmek istiyoruz. Büyük bir kulüp olmak istiyoruz. Güzel hedeflerimiz var. Eğer yukarı çıkmak istiyorsan, seni aşağı çekmek isteyenler olacaktır. Her maçımız, oynayacağımız her rakip bizim için çok ciddi. Bu ligde herkes yukarıyı hedeflediği için bütün takımların üst lige çıkabileceğini düşünüyorum.

Osmanlıspor’u bir kenara bırakırsak, sence bu sezon kim Süper Lig’e çıkar?
Bunu sadece Allah bilir, ben bilemem…
Kendi performansından memnun musun?
Benim için şu anda lig başlamamış gibi bir şey. Çünkü ben bu yıl en iyiyi hedefliyorum, en iyisini vermeye çalışıyorum. Her hafta, her şekilde en iyi olmak için kendimi zorlayacağım, hep daha iyisini yapmaya çalışacağım.

Kişisel hedeflerin nelerdir?
Bu sene iyi ve büyük bir transfer yapmak istiyorum.

Kariyer planlaman nasıl?
Kariyer planlarımı ben bu sezonun başında başladım. Bundan sonra her maç en iyisini vereceğim. Allah bana güç verdiği sürece her zaman sahada güçlü olmaya çalışacağım. Benim kariyerim bu sezon başladı. Bundan sonra kariyerimde her zaman üst basamakları hedefliyorum. Bu yıl benim kariyerim için bir milat olacak.

Türkiye’ye epey alıştın artık. Türkiye’de kalıcı gibisin. Başka ülkelere gitmeyi düşünüyor musun?
Kariyerime başladığımdan beri bir rüyam var, o da 24 yaşında Arsenal’de oynamak. En sevdiğim takımlar Arsenal ve Real Madrid. Ancak ben Türkiye’ye çok alıştım. Buradaki seyircilere, taraftarlara, takım arkadaşlarıma, takımlara, yöneticilere çok alıştım. İnsanlarla güzel ilişkiler kurdum. Bu nedenle burada da kalabilirim.

Süper Lig’de kim şampiyon olur sana göre?
Türk futbolu gerçekten çok gelişti. Eskiden sadece 4 takımın etrafında dönen bir lig vardı ancak şu anda Başakşehir olsun, Mersin İdman Yurdu olsun, diğer Anadolu takımları olsun isimlerden korkmadan her türlü mücadeleyi verebiliyorlar. Hepsi artık şampiyonluk için mücadele edebilecek güçte ve yapıdalar. Ama ben Fenerbahçe taraftarıyım ve bu nedenle Fenerbahçe’nin şampiyon olmasını isterim. (gülüyor)

Peki Türkiye liglerinde en beğendiğin futbolcu kim?
Tonia Tisdell! (gülüyor)
*FourFourTwo Dergisi Kasım 2014 Sayısında Yayımlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder