7 Ekim 2015 Çarşamba

Mickael Pote: Geldiğim günden beri şehirde Adana derbisi konuşuluyor!*

Müslüman bir ülkede futbol oynamak isteyen Beninli golcü Mickael Pote, Adana Demirspor’da aradığı ortamdan da fazlasını buldu. Bayıldığı Adana kebabı da cabası!

Futbola nasıl başladın, kariyerinde nasıl bir yol izledin anlatır mısın?
11-12 yaşlarımda futbolu mahallede oynuyordum. Bu şekilde oynarken 15 yaşlarında birisi beni fark etti. Profesyonel futbol hayatıma böyle başladım.

Fransa ve Almanya’da 2. Liglerde oynadın. Bu ülkelerde üst lig fırsatın olmadı mı?
Fransa’da hali hazırda 1. Lig de oynadım. Almanya’da geçirdiğim sezonun ardından üst lig takımlarından teklif aldım ama kulübüm bırakmadı. Ayrıca sadece üst ligde olmak için üst lige gidilmez fikrini savunuyorum.

Türkiye’ye gelmeye nasıl karar verdin, kim ve ne etkili oldu?
Adana Demirspor ile görüşmeye başladığımda taraftarı ve şehri ile ne kadar büyük bir camia olduğunu gördüm. Aklımda zaten Müslüman bir ülkede oynamak hep vardı. Böylelikle buraya gelmiş oldum.

Türk futbolu ve PTT 1. Lig ile ilgili ne düşünüyorsun? Ligin zorlukları neler sana göre?
Bu lig de her takım her takımı yenebilir. Diğer yandan zor bir lig, dolayısıyla sürekli konsantre olmak zorundasınız. Ama yine de bu ligde en büyük rakibimiz kendimiziz.

Harika başladın, çabuk uyum sağladığını düşünüyor musun? Bunu bekliyor muydun?
Buraya geldiğimde zaten fiziksel olarak hazırdım. Önceki takımımda Avrupa kupası maçlarını oynuyordum. Diğer yandan bu şekilde başlamam da takım arkadaşlarımın ve elbette teknik ekibin katkısı çok büyük. Haklısınız iyi bir başlangıç yaptım ama bundan daha iyisini yapmayı umuyorum.

Geçen sezon Kıbrıs Rum Kesimi 1. Ligi’nde 17 gol attın. Bu sezon gol hedefin nedir?
Öncelikli hedefim takımımın bir üst lige çıkması. “Şu kadar gol atacağım” diye kendime bir hedef koymadım. Takımımızı bir üst lige taşımak için elimden ne geliyorsa yapacağım.

Gol krallığı konusunda iddialı mısın?
Şu an ligin başı olduğu için çok büyük farklar yok. Herkes aşağı yukarı aynı gol sayısına sahip ama dediğim gibi öncelikli hedefim takıma katkı sağlayıp takım olarak ipi göğüsleyebilmek.

Adana kebabına alıştın mı, şehre uyum sağladın mı?
Adana kebabını seviyorum. Şehre de kısa süre de uyum sağladım. Gerçekten çok şirin bir şehir.

Adana Demirspor’un çok ateşli bir taraftar topluluğu var, bununla ilgili neler söylersin?
Bu ambiyansı gerçekten seviyorum. Benim için bu çok önemli. En başta bu yüzden buraya gelmeyi istedim. Taraftarımızın da bizi her zaman, iyi günde de kötü günde de desteklemesini temenni ediyorum.

Ekim ayının sonlarına doğru Adana derbisi var? Ezeli rakibinizle oynayacaksınız? Bu rekabetle ilgili neler söyleyeceksin?
Buraya geldiğimden beri bu konuşuluyor. Ben derbileri severim. Özel maçlardır. Derbiler oynanılmaz, kazanılır.

30 yaşı geride bıraktın. Bundan sonraki kariyer hedefin nedir?
Kariyerimi güzel bir şekilde, şampiyonluklar yaşayarak bitirme hedefindeyim.

Yeni kurulan bir takımsınız. Takımı değerlendirir misin?
Bu sebeplerden dolayı biraz zamana ihtiyacımız var. Bazı şeyleri yeni bir takımla %100 ortaya koymak kolay değil. Ama taraftar grubumuzun desteği ve teknik ekibimizle bu konuda çok yol aldık. Tam anlamıyla her şeyi pratiğe dökme hususunda gelecek maçlarda iyi bir ivme yakalayacağımızı düşünüyorum.

Süper Lig hedefine ulaşabilecek misiniz?
Bu sene yola bu parolayla başladık. Hedef bir üst lige çıkmak ve tabi ki mümkün olursa da şampiyon olarak çıkmak daha da güzel olacak. Bunun kolay olmadığını biliyoruz. Ona göre de çalışmalarımıza devam ediyoruz.

Ligdeki takımlar arasında hangilerinin sizi zorlayacağını düşünüyorsun?
Bu lig de herkes herkesi yenebilir. Bizim tek rakibimiz kendimiziz.

Bir motton, parolan ya da kendine örnek aldığın bir deyim, söz var mı?

Benim hayatta örnek aldığım ve kendime sürekli söylediğim kelime elhamdülillah. Çok sayıda insan çok zor şartlar altında çalışarak çok az paralar kazanıyor. Olduğumuz yerlerin kıymetini bilmeliyiz. Allah’ın bize verdiklerine her daim şükür ve takva göstermeliyiz.
*FourFourTwo Dergisi Ekim 2015 Sayısında Yayımlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder