3 Ağustos 2015 Pazartesi

BU ÇOCUKTA İŞ VAR: ALPAY ALDEMİR*

Mevki: Forvet Yaş: 17 Kulüp: Bucaspor
Keşfedilişi
Hemen hemen tüm erkeklerinin amatör seviyede de olsa futbol oynadığı bir ailenin çocuğu. 9 yaşında Ayvalık’ta yaşadığı mahallenin takımı olan Sakarya Gençlikspor’da futbola başlamış. İlk transferini 4 yıl sonra güçlü bir altyapıya, Dardanelspor’a transfer olur. 3 sezon burada geçirdikten sonra Bucaspor süreci başlar. Ama bu biraz sıkıntılı bir dönem olur onun için. “Çanakkale’ye geçerken sorun yaşamadım ama Bucaspor’a transferim çok problemli oldu. Dardanelspor beni vermek istemedi ve 6 ay futbol oynayamadım, sadece antrenmanlara çıktım.” Nihayet sorunlar çözüldükten sonra bu şubatta Bucaspor’da lisansı çıkar ve futbola döndü. A Takımla antrenmanlara çıkıp, U17 ve 19’da oynadı. Nisan ayında da ilk kez genç milli takımlara çağırıldı. Şimdiden pek çok Süper Lig ve PTT 1. Lig takımının transfer listesinde.

En önemli özellikleri
Küçük yaşına rağmen gelişmiş hatta oturmaya başlamış fiziği hemen kendini gösteriyor. Fuleli koşuları ve hareketli yapısına sahip bir forvet tipi. 1.84 boyu ile hava hakimiyeti olduğu için merkez forvet olarak da oynuyor zaman zaman. Topu alır almaz dikine ve rakibinin üstüne gidiyor. Top teması ve tekniği gelişkin, boyuna rağmen ayaklarının 41 numara olması da bunu gösteriyor. Oyun bilgisi, pas ve top tercihlerini geliştirmesi halinde üst seviye olması için temel özelliklere fazlasıyla sahip.

Ne dedi?
Şimdiden daha 3 kulüp değiştirmiş olmasını, “Hep bir üst seviyeye geçmek hedefindeyim. Durmadan kendimi geliştiriyorum. Bundan sonra da hep daha yukarıya gitmek istiyorum” sözleriyle açıklıyor. Farklı bir forvet olduğu stilini benzettiği Tomas Müller’i idolü olarak görmesinden da belli. 3-4 sene içerisinde Süper Lig’de fark yaratacağı konusunda da özgüveni tam.
 *FourFourTwo Dergisi Ağustos 2015 Sayısında Yayımlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder