4 Aralık 2013 Çarşamba

Bu Çocukta İş Var: Batuhan İşçiler*

Mevki: Sol bek / Kulüp: Bucaspor / Yaş: 18
Keşfedilişi
İlkokula daha başlamadan mahallede büyüklerle top peşinde koştururmuş. 7 yaşında kısa bir süreliğine İzmirspor Futbol Okulu’na gitmiş, 3. sınıfa kadar da okul takımına devam etmiş. Bir ara da basketbol ile ilgilenmiş. “O süreçte ya basketbola ya da futbola karar vermem gerekiyordu. Ben de elbette futbolu seçtim” Filiz lisansı Amatör Çamdibigücü’nde çıktıktan kısa bir süre sonra, 11 yaşında Bucaspor’a transfer olur. Mayıs 2012’de ligin son haftasında ilk kez 1. Lig’de forma giydi. Geçen sezon Sait Karafırtınalar onu A Takım kadrosuna aldı, ama A2 ve U18’de oynamaya devam etti. Asıl çıkışını bu sezon yaptı ve takımın değişmez oyuncusu oldu. Eylül ayı ile birlikte de U19 Milli takımına da çağrılmaya başlandı. Yaz aylarında Kasımpaşa’ya transferi gündeme geldi, ancak takımında kalmayı tercih etti. “Bu transfer haberini ilk duyduğumda çok heyecanlandım, fakat Kasımpaşa’ya transfer olsaydım forma şansı bulamayabilirdim.”


En temel özellikleri
Hakan Ünsal’dan beri sol bek sorununun yaşandığı memleket futbolunda mevkiinin en parlak adaylarından biri. Çift yönlü oyun yapısı hemen öne çıkıyor. Teknik sol ayağı, 1.80’e yakın boyu, yüksek temposu ve devamlılığı önemli artılarından. Oyun görüşü ve futbol bilgisi onun hem savunmada hem de hücumda doğru hareket etmesini sağlıyor. Kuvvetine bağlı olarak ikili mücadele kapasitesini ve ters ayağını geliştirmesi gereken temel futbol eksikleri. Patrice Evra’yı idolü olarak görüyor ve kendine örnek alıyor. Bu yaşta PTT 1. Lig gibi sert bir ligde düzenli 11’de oynaması gelişimi açısından çok büyük fırsat.


Ne dedi?
Özgüveni ve hedefleri yüksek. Yaz aylarında kapısından döndüğü Süper Lig’den çok uzak kalmaya niyetli değil. “Devre arasında, olmazsa da sezon sonunda Süper Lig’e gitmeyi istiyorum. 3 büyüklerde oynamayı hedefliyorum. Kendimi geliştirip, 3-4 sene içinde de Avrupa’ya gitme hayalim var.” 

*FourFourTwo Dergisi Kasım 2013 Sayısında yayımlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder