16 Kasım 2015 Pazartesi

BU ÇOCUKTA İŞ VAR: MUSTAFA TALHA ÖZBAY*

Mevki: Kaleci Yaş: 16 Kulüp: Ankaragücü
Keşfedilişi
Eski amatör bir futbolcunun oğlu olarak futbolla iç içe olmuş daima. Okulla birlikte okul takımında kendini göstermiş. Kütahya’da okullar arasında şampiyonluk yaşadığında henüz 10 yaşında bile değildi. 2 yıl Kütahyaspor’da oynadıktan sonra, 14 yaşında başka bir şehrin, başkentin yolunu tuttu. “Ankaragücü bana harika şartlar sundu, bana aile ortamını yarattı” diyerek anlatıyor sarı lacivertlilere transferini ve kulübe uyumunu. Kamp dönemlerinde ve sezon içerisinde zaman zaman a takımla antrenmanlara çıkıyor. Bu yılın ocak ayında ilk kez milli takıma çağırıldığı U16’ylı Ege Kupası’nı kazandı.

En önemli özellikleri
Kaleci için harika fiziği hemen kendini gösteriyor. Boyu ise şimdiden 1.91. El becerisi, yan top özgüveni ve refleksleri gelişkin. Devamlı konuşan ve ceza sahası hakimiyetinin yanı sıra ayak tekniği de modern bir kalecinin gereği gibi iyi. Kendisinin de farkında olduğu şimdilik görünen en temel eksiği, bir kalecinin olmazsa olmazı olan ve zaman zaman kaybolan konsantrasyonu.  

Ne dedi?

“Seviyeme ve potansiyelime güveniyorum. Daha iyi bir kaleci olmak için çok çalışıyorum ve kendimi geliştiriyorum” diyor. Geleceği ile kariyerine dönük rahatlığı ve özgüveni yüksek. Kendine şiar edindiği söz ise, yine bir kaleci için olmazsa olmazlardan: “En kötü karar kararsızlıktır”
*FourFourTwo Dergisi Kasım 2015 Sayısında Yayımlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder