27 Nisan 2014 Pazar

BU ÇOCUKTA İŞ VAR: SABİT HAKAN YILMAZ*

 Mevki: Forvet – ön kenarlar / Kulüp: Turgutluspor / Yaş: 16
Keşfedilişi
Sokakta ve okulda top peşinde koşan her çocuk gibi başlamış futbol hikayesi. Gençliğinde amatör olarak futbol oynayan babasının desteği ve yönlendirmesiyle 10 yaşında Turgutluspor’un minik takımına girmiş. 6 sene boyunca tüm alt yaş kategorilerinde oynadı. Bu sezon başında ise profesyonel oldu ve 2. Lig Beyaz Grupta mücadele eden A Takıma yükseldi. Genç milli takımlarda olmadığı haftaların çoğunda kadroya giriyor, süre alıyor. 1-1 biten Kırklarelispor maçında da ilk profesyonel lig golünü attı. 2 yıldır düzenli gittiği milli takımlarda 30’a yakın kez forma giydi.


En temel özellikleri
Forvet hattının her yerinde oynayabiliyor ama tam bir hücumcu bir ön kenar oyuncusu. Sağ ayaklı ama ters ayağı da iyi olduğu için, hem çift taraflı çalım atabiliyor hem de iki kenarda da rahat oynayabiliyor. Topla dripling özelliği en temel yönü. Direk rakibinin üstüne gidiyor, adam eksiltebiliyor. Motorik özellikleri güçlü, defans arkasına ve arasına koşuları etkili. Çevik bir fizik yapısına sahip olduğu için de çekinmeden girdiği ikili mücadelelerinde başarılı. Mevkisinin olmazsa olmazlarından şut becerisi, geliştirmesi gereken en temel eksiklerinden.


Ne dedi?
Özgüveni yüksek olmasına rağmen uzun vadeli hedefleriyle ilgili çok fazla acelesi yok. “Yaşım küçük olmasına rağmen 2. Lig’de forma giyiyorum. Daha çok çalışıp daha çok forma giymek istiyorum” Bayern Münih’li Marco Reus ve Atletico Madrid’li Arda Turan’ı kendine örnek alıyor, videolarını izliyor, nihaiyi hedefini de A Milli takım forması olarak görüyor. “Potansiyelime güveniyorum, böyle çalışmaya devam eder ve sakatlık yaşamazsam hedeflerime ulaşacağımı düşünüyorum. Sürekli en iyisini hedefleyip onun peşinden gitmek gerektiğine inanıyorum ve yapmaya çalışıyorum.”

Fotoğraf: Erkan Kart
*FourFourTwo Dergisi Nisan 2014 Sayısında Yayımlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder