18 Şubat 2015 Çarşamba

BU ÇOCUKTA İŞ VAR: MEHMET AŞÇI*

KULÜP: DARDANEL MEVKİ: KALECİ YAŞ: 17
Keşfedilişi
Dedesi memleketi Muğla’da sporculuktan yöneticiliğe kadar futbolun her aşamasında yer almış biri. Babası ise pek çok amatör kulüpte futbol oynamış. Aile böyle olunca futbol sevgisi çok temelden geliyor. Sokaklarda top peşinde koşarken hikaye 9 yaşında Muğlaspor’da kulüple buluştu. Ailesinin taşınması ile Marmaris Belediyespor’a transfer olur. Marmaris’te geçen 2 senenin ardından, “hayallerimin peşinden koşmayı tercih ettim” dediği transferi gerçekleşir ve 13 yaşında ailesinden ayrılarak Çanakkale’nin yolunu tuttu. A Takıma çıktığı Eylül 2014’te profesyonel oldu, U19 Ligi’nde oynamaya devam ediyor. 2 senedir gittiği genç milli takımlarda 20’nin üzerinde maçta forma giydi.

En önemli özellikleri
Özgüveni ve ceza sahası hakimiyeti hemen dikkat çekiyor. Libero gibi hareket etmekten ve Manuel Neuer kadar olmasa da 18’in dışına çıkmaktan çekinmiyor. Buna uygun oyun görüşü ve ayak tekniği var. Hem de iki ayağını da rahat kullanıyor. 1,83 boyu ile kaleci için çok uzun sayılmamasına rağmen yan toplarda sorunlu görünmüyor. Refleksleri ve lider özelliği ise en önemli artısı. Net olarak güven veren bir kaleci. Gol yedikten sonra ise biraz daha hızlı maça dönmeli ve kendini yenilemeli.

Ne dedi?
Ailesinin de etkisiyle olgun bir sporcu karakterine sahip, dolayısıyla da ayakları yere sağlam basıyor. “Acelem yok, kendime güveniyorum ve basamakları teker teker yükselmek istiyorum.” Öncelikli olarak kendine seçtiği hedef takımında düzenli oynamak, sonrasındaki hedefler ise doğal olarak daha büyük. “Çok çalışıyorum ve kendimi geliştiriyorum. Zamanı geldiğinde Türkiye’nin en önemli kalecilerinden biri olmak istiyorum.” 
*FourFourTwo Dergisi Şubat 2015 Sayısında Yayımlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder